אודות תפוחי – 3 דורות של משק חקלאי

תפוחי פירות וירקות

סיפורים על משפחות חקלאיות שהתחילו בקטן והצליחו לשמור על מה שהם בנו וטיפחו לאורך שנים, מבלי להיכנע לכוחות השוק ומבלי שנאלצו לוותר על החלום שלהם, הם תמיד סיפורים יפים ומרגשים.

זה בדיוק הסיפור של משק תפוחי. משק משפחתי שפעיל כבר שלושה דורות במושב עמיקם, ומה שהתחיל אי שם עם הקמת היישוב, הפך עם השנים לסמל לא רק של המושב אלא בכלל, סמל של חקלאות ישראלית, מקומית, גאה ואיכותית, אשר עוברת מדור לדור וכיום מי שמחזיק ומנהל את המשק, הם הנכדים של המייסדים.

הסיפור אודות תפוחי הוא דוגמא מובהקת לסיפור של החקלאות הישראלית. סיפור של בנימין וקלרה אשר עלו ארצה, מחרבין אשר בסין, אל מדינה שזה עתה נולדה, החליטו להקים בית במקום חדש, יישוב שעשה את צעדיו הראשונים ולמעשה הם היו מהמייסדים שלו, גרו באוהלים, התקלחו בנחל שליד היישוב, התגברו על כל הקשיים המוכרים לנו מסיפורי עלייה דומים, ובסופו של דבר הקימו משק חקלאי.

עם השנים, המשק גדול והתרחב, המייסדים הקימו משפחה, נולדו להם שלושה ילדים אשר המשיכו את דרכם, הפכו להיות חקלאים וניהלו את המשק, גם בימים בהם המדינה התמודדה עם קשיים כמו מלחמות ועונות שחונות מגשם, וגם בימים בהם החקלאות כבר לא היתה גולת הכותרת של הכלכלה או של המדינה, ונדחקה לשוליים בזמן שתעשיות אחרות הפכו להיות הרבה מבוקשות ונחשבות.

משק תפוחי החזיק מעמד, וכך גם משפחת המייסדים, והיום הוא מנוהל על ידי הנכדים. דור שלישי לחקלאים ישראליים גאים, אשר עובדים את האדמה ומוכרים את הגידולים השונים שלהם לצרכנים. היום, כל ישראלי שרוצה ליהנות ממוצרי המשק יכול לעשות זאת, בין אם זה באופן ישיר, בין אם זה בטלפון ובין אם זה באמצעות אתר האינטרנט של המשק.

במהלך השנים, המשק לא רק גדל והתרחב, אלא גם התאים את עצמו לתנאי השוק ולרוח התקופה. כיום אנשי המשק משתפים פעולה עם חקלאים אחרים ומוכרים גם את מרכולתם, וכן, מלבד גידולים כאלה ואחרים, אפשר למצוא עוד מגוון רחב של מוצרי מזון, כולל גבינות, תבלינים, פירות יבשים, מוצרים מהטבע וכן יינות.

למה משתלם לכם לקנות במשק תפוחי?

זה לא רק הסיפור של המשק ולא רק בגלל שמדובר בחקלאות ישראלית, אמיתית, שורשית, כפי שאנחנו זוכרים או כפי שכתוב בספרים מקום המדינה. זה הרבה מעבר. מדובר על משק שעושה כל מה שניתן בשביל לשמור על איכות, כל מה שצריך בשביל לספק לצרכן הישראלי את המוצרים הטובים ביותר, האיכותיים ביותר, בתנאי הגידול האופטימאליים.

כל מי שרוצה ליהנות מפירות וירקות איכותיים, טריים וטעימים, ימצא כאן גם מגוון רחב של פירות וירקות וגם יוכל ליהנות מאיכות גבוהה של מוצרים אשר יהפכו כל ארוחה וכל מנה לחגיגה של טעמים.

אהבתם את המאמר?