מה חשוב לדעת על ריבית דריבית?

ריבית דריבית היא הריבית על פיקדון, חיסכון או הלוואה, המחושבת הן על בסיס הקרן הראשונית והן על בסיס הריבית המצטברת מתקופות קודמות. במילים פשוטות יותר, ריבית דריבית היא ריבית שאתם מרוויחים על ריבית. הצבירה עשויה להיות מבוססת על לוחות זמנים שונים  – כגון תדירות יומית, חודשית או שנתית.

אם אתם מחפשים תוכניות חיסכון מומלצות ומשתלמות, חשוב מאוד לקחת את הפקטור הזה בחשבון. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

מהי ריבית דריבית?

ככל שמספר תקופות הצבירה גבוה יותר, הריבית מתנפחת עוד יותר. תחשבו על זה כמו כדור שלג: ככל שתתחילו לחסוך מוקדם יותר, כלומר תתחילו לגלגל את הכדור במורד גבעה, תאפשרו לו לאסוף בדרך יותר שלג, כך שהוא ילך ויגדל. בסופו של דבר, כאשר כדור השלג יגיע לתחתית הגבעה, הוא יכיל גם את השלג איתו התחלתם וגם את השלג שתפס בדרך.

במילים אחרות, השפעת הריבית על הריבית יכולה לייצר תשואות גדלות בהתמדה, בהתבסס על סכום ההשקעה הראשוני שלכם. לכן, ככל שתחסכו בתדירות גבוהה יותר, וככל שהסכום שאתם חוסכים גדול יותר, כך ניתן להרוויח יותר ריבית דריבית.

מדוע ריבית דריבית חשובה?

ריבית דריבית גורמת לעושר שלכם לצמוח מהר יותר. היא גורמת לסכום כסף לצמוח בקצב מהיר יותר מריבית רגילה, מכיוון שתרוויחו תשואה על הכסף שאתם משקיעים, כמו גם על הריביות שתרוויחו בסוף כל תקופת צבירה. זה אומר שאתם יכולים להוציא פחות כסף מהכיס כדי להגיע ליעדים שלכם.

הקסם של צבירה יכול להיות גורם חשוב בבניית העושר שלכם. ככל שתפתחו חשבון חיסכון נושא ריבית מוקדם יותר ותתחילו לצבור, כך תרוויחו יותר כסף בריבית דריבית. כמו כן, תוכניות חיסכון מסייעות להילחם בגורמים ששוחקים את הכסף שלכם כמו עליית יוקר המחיה, אינפלציה והפחתת כוח הקנייה.

שימו לב: במאמר זה, אנו דנים בריבית דריבית בהקשר של פיקדונות וחסכונות. חשוב להבין שבמקרה ההפוך, בתור לווים, ריבית דריבית עלולה לפגוע בכם ולהצטבר לכדי הוצאה משמעותית מאוד.

כיצד לחשב ריבית דריבית?

החישוב של ריבית דריבית אינו מסובך, וניתן לבצע אותו בעצמכם במחשבון או אפילו בראש (למיומנים). עם זאת, אין לכם מה להתאמץ ולהסתכן בטעויות. ברחבי הרשת, תוכלו למצוא מגוון מחשבוני ריבית דריבית לצרכים כאלה ואחרים, שיסייעו לכם לקבל החלטה מושכלת בכל פעם מחדש.

איך בוחרים תוכניות חיסכון?

כדי לבחור תוכנית שתבטיח צבירת ריבית גבוהה ככל האפשר, עליכם לקחת מספר גורמים בחשבון: היעד הפיננסי, טווח הזמן המבוקש לחיסכון, נקודות יציאה וכו'.

הקפידו לשוחח עם היועץ הפיננסי שלכם, לגבי הדרך הטובה ביותר עבורכם להתחיל לחסוך או לעדכן את החסכונות. יועץ מנוסה יסביר לכם לגבי האפשרויות השונות, המשמעויות שלהן וכל מידע נוסף, שיסייע לכם לחסוך בצורה יעילה וחכמה.

אהבתם את המאמר?